вторник, 26 апреля 2016 г.

Jagamiskultuur: motivatsioon, ärimudelid ja häkkerieetika


Loe läbi Raymondi Hacker-HOWTO (eesti või inglise keeles) ja kirjuta selle kohta hinnang

Raymondi Hacker-HOWTO, minu arvates, on väga inspireeritav ja kasulik artikkel, mis annab noortele programmerijatele vastuseid mõnedele küsimustele ja loob inimestel stiimuli enesearendamiseks ja motiveerimiseks. See on, mingis mõttes, põhikiri kuidas tuleb toimida, et saada "oma" inimeseks häkkerite kogukonnas. Kuid, kogu artiklist mul jäi mulje, et autor natukene kriitiliselt suhtub Microsoft firmasse ja tarkvarasse. Ma ei ole nõus sellega, et kõik Microsoft tooted on halvad ja kunagi lähevad minevikusse. Jah, on palju puuduseid, aga palju ka plusse. Ei ole nõus ka selle väitega, et ei tasu õppida Visual C# keel. Näiteks, mina õpetan seda programmeerimiskeelt gümnaasiumis ja arvan, et see hästi sobib esimeseks keeleks võrdluselt Java või Python keeltega, sest pärast saab näidata kuidas lihtne kasutada kogu Windows lai "toolkit": aknad, nupud, listid jne. Kahtlen ka LISP keele arvele, et seda tasub praegu teada saada.

Tsitaatid, mis mulle meeldis, ja mis tahaks natukene kommenteerida:
“ühtegi probleemi ei tuleks lahendada kaks korda” õhutab algatajaid jagada oma oskuste ja probleemide lahendustega ja kui järeldus sellele - vabatarkava arendamise laiendamine ja populariseerimine
“enamik parimatest häkkeritest on iseõppijad” – olen täiesti nõus selle väitega ja olen kindel, et ainult raamatute lugemise ja kursuste külastamisega mitte kunagi ei aita saada programmeerijaks
“kui sa ei oska piisaval määral inglise keelt, siis õpi see ära” – kõik juhendid algavad kirjutada esmakordselt inglise keeles, et nii palju kui võimalik inimesest sai aru nendest. Sellega on absoluutselt nõus.

Üldine mulje artiklist jäi heaks!




Комментариев нет:

Отправить комментарий